UNDSQVRD zet het personal brand centraal in haar dienstverlening. Dit maakt ons primair geïnteresseerd in de voorkeur, competenties, ambities en hobby’s van young professionals. Pas daarna koppelen we beschikbaar talent aan werkomgevingen of functies die passen bij de voorkeur van young professionals. Met deze werkwijze wilt UNDSQVRD young professionals meer regie geven in de keuzes op het gebied van werk. Talent is namelijk van jezelf, en niet van een bedrijf.
‘Een vaste aanstelling heb ik nodig voor een hypotheek!’. Binnen de arbeidsmarkt is er in onze ogen sprake van een sterk geconditioneerd beeld, maar inmiddels is de wereld aan verandering onderhevig. Contractuele veiligheid kan prettig zijn en stabiliteit bieden qua inkomsten. Maar wat als je niet op je plek zit, of geen energie krijgt van je werk of zelf energie verliest door je werk?
UNDSQVRD heeft de overtuiging dat focus op psychologische veiligheid automatisch leidt tot (meer) contractuele veiligheid. Wat bedoelen we hiermee? Als je eerst focust op werk wat bij je past, is de kans groot dat je werk doet waar je goed in bent. Hierdoor ontwikkel je je sterke punten en welke opdrachtgever wil dit nou niet hebben of behouden? Een vast contract wordt hiermee een middel, maar moet nooit een doel op zich zijn.
Binden en boeien is lange tijd een belangrijk thema geweest in de arbeidsmarkt, zeker als het gaat om het behouden van talent. Bezitten of behouden van talent is of was enorm belangrijk voor opdrachtgevers en resulteert in veel activiteiten op het gebied van employer branding. Maar wat als de inhoud van werk wijzigt en niet meer past bij het personal brand van de young professional?
Een goed zelfbeeld helpt bij het overwegen van een nieuwe baan, binnen of buiten organisaties, en in onze ogen hebben mensen zelf de regie over hun leven, dus daarmee ook over de keuzes in hun loopbaan. UNDSQVRD is overtuigd dat beschikbaar zijn voor een baan een eigen keuze is.
Lange tijd, en soms nog steeds, worden functieprofielen gebruikt of opgesteld om talent te werven. In onze ogen is dit een middel, maar nooit een doel. UNDSQVRD heeft de overtuiging dat bedrijven op korte of middellange termijn van een functiegerichte naar een taakgerichte manier van organiseren overgaan. Met andere woorden: Het gaat niet zozeer om wat je moet doen, het gaat meer om wat je kan en wat organisaties of teams nodig hebben. De mens staat hierbij centraal. Een functie(profiel) is vergankelijk, talent van mensen niet!
In de wereld waarin veel maatschappelijke thema’s de revue zijn gepasseerd de afgelopen periode, mag inclusiviteit niet ontbreken. UNDSQVRD wil via haar unieke werkwijze (anoniem, discreet, gefocust op talent) een concrete stap maken in een inclusieve arbeidsmarkt.
UNDSQVRD oordeelt niet op basis van sekse, geloof, seksuele voorkeur, huidskleur, naam of politieke voorkeur. Hiermee stimuleren we kansengelijkheid en elimineren we discriminatie in het recruitmentproces. UNDSQVRD maakt werk bereikbaar voor iedere Young Professional binnen FM. No matter who or what.
Het komt regelmatig voor dat young professionals na het behalen van zijn of haar diploma nog steeds niet weten wat ze willen. UNDSQVRD ziet dit uitgangspunt als een kans en niet als een gebrek. In onze visie is de wereld dichterbij dan ooit, via social media, platforms of andere digitale producten of systemen. Dit betekent dat er meer kansen zijn, maar de kans op keuzestress ligt op de loer. Door het personal brand en inhoud van werk te matchen, zorgt UNDSQVRD voor een effectief en tijdbesparend recruitmentproces, zowel voor Young Professionals als opdrachtgevers.
Een traineeship wordt vaak gezien als een product van een aantal jaar waarin Young Professionals werkervaring kunnen opdoen bij meerdere opdrachtgevers. Daar is in de basis helemaal niets mis mee. Toch ziet UNDSQVRD dit anders: Een traineeship is in onze ogen een aaneenrijging van persoonlijke keuzes en motivaties, waarbij werk een van de aspecten is.
Maar wat te denken van een Master? Of een reis naar Thailand? Of mantelzorg? Met deze visie nodigen we young professionals uit om het geconditioneerde beeld van een traineeship op de weegschaal te leggen en stimuleren om keuzes te maken vanuit persoonlijke motivatie.